torsdag 10 februari 2011

Anger managment - Dagens crap.

Eftersom att jag är förbannad mest hela tiden över sjuttiotusenfemtiotvå grejer så tänkte jag köra ett egetutformat Anger managment-program. Och för att jag inte bara ska sitta och spotta ner massa jobbiga grejer så tänkte jag skriva saker jag faktiskt tycker är bra och roligt i det här livet. Den listan kommer att ta betydligt längre tid.

Saker som jag är skitförbannad över right this moment:

1. Att grannen rastar sin hund utanför porten. Precis utanför. Och att någon annan i porten river ner lappen när någon påpekar väldigt försiktigt och ganska snällt att det inte är så kul att kliva ut i det där. Eller ens se det ö.h.t.

2. Att samhället inte riktigt har vågat att trycka ner fetma i samma kategori som missbruk. Att det finns öar dit du kan åka, om du är sjukligt fet för att vara fet med andra människor. Vi fixar inte öar och all you can eat buffés för heroinister. Varför? För att det inte är ett friskt beteende, och skadar dig. Jag säger inte att det är fel på personen, eller utseendet hos en fet person. Utan beteendet är sjukligt Väldigt sjukligt.

3. Att de flesta myndigheter inte har personal som är kompetent nog att svara på fler än en fråga per mail. Trycker du ner fem frågor i ett och samma mail får du med största sannolikhet bara svar på en fråga.

4. Att Mattis inte har tagit tag i att det ligger kablar över hela jävla lägenheten och åt upp det sista brödet i morse.

5. Att människor som är jävligt labila eller av någon annan anledning inte kan ta hand om någon annan än sig själv skaffar djur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar