måndag 17 maj 2010

Att värna om insidan & utsidan.

Borde väl egentligen vara en självklarhet? Tar du hand om dig själv inifrån så känns det ju som en ganska självklar grej att du gör det utifrån, men icke. Jag har varit alldeles för bra på att äta nyttigt, röra mig men alldeles för dålig på att ta den där lilla stunden extra för mig själv och bara slappna av. Nu slängde jag precis på en honungsansiktsmask och försöker slappna av så gott det går. Finn fem fel liksom? Jag sitter vid datorn och verkar tro att jag slappnar av bara för att jag har lite klegg i ansiktet. Varför är det så himla svårt att slappna av men så lätt att stoppa i sig bra saker? (I mitt fall). Man måste ju ändå förstå att det går hand i hand och att det viktigaste till ett bra välmående är att man tar hand om sig själv, slutar stressa och bara njuter. Jag har tänkt införskaffa mig en ansiktsbastu som öppnar porerna och renar så att det blir lite mer av en spatreatment och alldeles för mycket till process för att sitta och dega vid datorn. Så jag ska försöka flirta med pojkvännen när han får sin lön. ;D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar