tisdag 18 maj 2010

Still going strong.

Jag gjorde en märklig upptäckt idag, men en bra sådan. Linfröolja och omega 3 ska ju vara bra mot många saker men något jag har märkt av är att mitt hår har blivit glansigare och känns helt enkelt friskare. Helt otippat men grymt bra.

I början hade jag ganska svårt för mellanmål, som är skitbra att äta om man ska hålla blodsockret på en jämn och bra nivå. Jag tyckte att det kändes som att jag åt precis hela tiden, typ det enda jag gjorde liksom, men det är grymt tydligt att man inte är skithungrig när man väl är vid de stora målen utan att man är hungrig så att man fortfarande kan äta en liten portion och inte vräka i sig jättemycket mat. Humöret slipper stupa eftersom man aldrig når den punkten då man är hungrig och grinig liksom. Nu är mina mellanmål relativt enkla, men det brukar ungefär se ut såhär.



Lite mindre än en näve nötter och en kopp ingefärste.

Kosten har varit bra idag med även fast att jag kan tycka att det känns aningen enformigt nu eftersom jag inte har handlat hem några nya ingredienser än, men idag såg lunchen och middagen ut såhär.

Lunch: Stekt zuccini, sallad, fetaost, vitlöksdipp gjord på turkisk yoghurt och ja, vitlök (salt och peppar.). Linssalsa gjord på röda linser, lök, krossade tomater, vitlök, chiliflingor och salt och peppar efter behag.



Middag: Kycklingfilé och wokgrönsaker i marinad gjord på soya, sambal oelek, honung, ingefära, chiliflinger, salt och peppar. Sallad och en tzatsiki gjord på rivna morötter, turkisk yoghurt, vitlök, lökkrydda och salt&peppar.



Så jävla gott var det, alltihop! Gissa om jag dog lite?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar