lördag 15 maj 2010

Sista målet för idag, check!


Den kosten jag har ätit idag skiljer sig egentligen inte från vad jag brukar äta så det är ingen jätteomställning för mig. Jag brukar däremot stoppa i mig det där plus en massa skit och det känns ju ganska jävla idiotiskt, enligt min åsikt. Kaffehuvudvärken är borta, thank god, men däremot så är jag seg i hela kroppen. Segheten vet jag kommer att sitta i i minst 3-4 dagar eftersom jag sitter med facit i hand och har gjort ganska tappra försök att lägga ner kaffet innan. Jag är i alla fall grymt stolt över mig själv nu att jag sett till att laga nyttigt HELA dagen och gett fan i kaffet utan druckit ingefärste och kamomillte hela dagen.

Tragiskt nog så blev det lite "Vad fan ska jag göra om jag inte ska supa idag?" tankegångar vilket känns stört. Visserligen så dricker de flesta runt omkring en och jag känner väldigt sällan (aldrig) för att sitta nykter på en fest där jag är ensam om just det, att vara nykter alltså. Jag började dricka, vad jag anser är ganska sent. Och nog fan hade jag roligare innan jag började spendera helgerna med att förstöra min kropp. Jag saknar att bara sitta och snacka skit hela natten över en kopp te liksom.

Idag ska jag slänga på en ansiktsmask och försöka vara nöjd över min tillvaro, gosa med min älskling och dricka te.

Om någon viktbloggare där ute undrar varför jag äter så sjukt mycket sallad (om någon lagt märke till det) så är det för att min gåneriviktfilosofi är att man får äta hur mycket frukt och grönsaker som helst och att det faktiskt fungerar då jag lyckas gå ner 23 kg på det förut.

Middag:
Ryggbiff
"Basic sallad"
Vitlöksröra gjord på turkisk youghurt, vitlök, salt och peppar.
Ungsrostad rotfrukter (Zuccini,morot,lök)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar