söndag 16 maj 2010

Placebo?


Jag har druckit ingefärste nu sen i fredags och undrar om det faktiskt fungerar som det ska eller om jag bara inbillar mig. Jag har, mirakulöst nog, inte haft speciellt mycket kaffehuvudvärk idag vilket verkligen hör till ovanligheterna. Kan det ha med ingefärans lindrande effekt att göra? Jag känner mig också lite mer alert än vanligt och har sprungit runt och städat och diskat. Det börjar kännas ganska amatöraktigt nu med mina matbilder då de är tagna med förra generationens mobilkamera, typ. Jag har i vilket fall som helst ätit nyttigt idag också och har kommit fram till att jag ska sätta mer realistiska mål än vad jag har gjort förut. Tidigare har det varit "Jag ska gå ner 10 kg på en månad", och det är ju jävligt jobbigt att leva upp till och slutar oftast med att man sitter och hetsäter efter en vecka av ständig svält. Nu har jag lagt ribban på en mer realistisk höjd och försöker nu sträva efter att äta bättre och sluta sabba min kropp. Det är mycket enklare att följa eftersom jag inte går runt hungrig eller känner någon direkt press. Så nu ska jag vara glad över att jag klarat en helg utan alkohol och annat skit. (Jag fuskade på kaffet idag. Smakade några klunkar av pojkvännen.).

Frukosten såg ut som igår men lyxade till det lite till middagen och det var svingott.

Middag:
Kycklingfilé
Hummus
Salsa på röda linser
Vitlöks"dipp" gjord på turkisk yoghurt och vitlök, salt och peppar.
Sallad

Och en fråga till den som vet; Är det farligt att överdosera omega-3? Eller kan man helt enkelt få i sig för mycket så att det är skadligt på något sätt? Jag äter nämligen både omega-3 kapslar dagligen och runt 1 msk linfröolja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar